Veelgestelde vragen

Wat kost een taxirit bij Airport Travel Service van en naar de luchthaven?
Voor een taxirit van en naar alle luchthavens rekenen wij vaste bedragen -van deur tot deur-, m.u.v. buitenlandse luchthavens, hier worden de prijzen slechts als richtprijs gegeven.
Staat uw plaatsnaam er niet bij? Stuur ons een WhatsApp bericht en u ontvangt direct de juiste prijs.

Met hoeveel personen en bagage kan ik reizen?
Tijdens uw reservering krijgt u de keuze uit verschillende soorten voertuigen. 1 tot 4 personen wordt er gereden met een stationwagen uitgaande van maximaal 3 koffers (75cm x 52cm x 31cm)of  4 trolley’s (55cm x 35cm x 25cm)plus 1 handtas per persoon. 4 tot 7 personen wordt automatisch een personenbus ingezet hier uitgaande van maximaal 7 koffers (75cm x 52cm x 31cm) of  trolley’s (55cm x 35cm x 25cm)plus 1 handtas per persoon.

 Hoe kan ik het best reserveren?
U kunt uw rit het best reserveren via ons reserveringsformulier op deze web-site, reserveren per e-mail of WhatsApp behoort ook tot de mogelijkheid.
Na uw gegevens gecontroleerd te hebben ontvangt u een bevestiging per email van de gereserveerde rit.
Wij accepteren en conformeren taxiritten die ver vooruit gereserveerd worden enkel en alleen op basis van een vise versa opdracht. 

Wilt u gebruikmaken van ons voor een enkele (nacht) rit dan kunt u dit reserveren maximaal 3 dagen van te voren op basis van beschikbaarheid.
Om problemen met onze planning te voorkomen, rekenen wij voor taxi’s aanrijtijd in eerste instantie 15 minuten voor en na de door u gereserveerde tijd.

Welke informatie hebben wij van u nodig?
Om u zo goed en zo prettig mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben wij enkele gegevens van u nodig. Uw naam en adresgegevens, uw mobiele telefoonnummer, uw email-adres, uw vluchtnummer, de datum waarop u wenst te reizen en natuurlijk het tijdstip. U kunt deze gegevens invullen op ons reserveringsformulier.

Toeslagen en Tarieven
Wilt u opgehaald worden op meerdere adressen op route  naar of van de luchthaven bedraagt € 12.50 per stop of per 10 minuten.
Begint of eindigt de taxirit tussen 00:00 uur en 05:00 uur dan hanteren wij een nachttoeslag van 10%
Een toeslag van € 10,- wordt berekend als het een enkele reis vanaf een luchthaven betreft. (Ophaalprocedure/Parkeerkosten)
Vraag gerust naar onze speciale tarieven buiten het seizoen!
Wilt u reizen binnen 48 uur van uw reservering, dan betaalt u daarvoor het wettelijke gestelde taxitarief met korting.
Wilt u op de dag zelf of bij instappen van uw taxi uw reservering aanpassen met meerdere adressen of een door u aangegeven route rijden, dan betaalt u daarvoor het wettelijke gestelde (op de meter) taxitarief.

Hoe gaat het ophalen op Schiphol voor de niet zakelijke reiziger.
Bij aankomst op de luchthaven Schiphol staat de taxi voor u klaar:
30   minuten met handbagage binnen de EU.
60   minuten met ruimbagage binnen de EU.
70   minuten buiten de EU.
90 minuten voor Zuid-Amerika, Ned. Antillen, Suriname en 120 minuten bij Assistentie en Rolstoel begeleiding.

Na het verstrijken van het ophaaltijdstip wordt door de chauffeur een wettelijke (https://www.rijksoverheid.nl/) wachttijd van € 12,41 per kwartier in rekening gebracht.
Wilt u eerder of later opgehaald worden laat dit ons dan 24 uur voor aankomst weten.

Wij houden de aankomsttijden van de door u opgegeven terugvlucht in de gaten.
In het geval van vertraging verschuift de oorspronkelijke ophaaltijd met de vertragingstijd.

Ophaalprocedure Schiphol.

U wordt door ons opgehaald bij de  STA volg de borden:

STA•Schiphol Travel Taxi
• Aankomsthal 4 (t/o Starbucks en naast AH ToGo).
• U meldt zich bij onze gastvrouwen en neemt plaats in de lounge.
• Uw chauffeur komt z.s.m. aanrijden

Hoe werkt het betalen van een taxirit bij Airport Travel Service ?
U betaalt de rit, gepast contant of per PIN (toeslag  € 2,50) of met uw creditcard (CreditCard plus € 5,-American Express wordt niet geaccepteerd) aan de chauffeur.

Kan ik een gereserveerde rit nog annuleren en kan deze rit ook door Airport Travel Service geannuleerd worden?
Ja, uiteraard kan dat. U kunt uw taxirit kosteloos annuleren tot 12 uur voor vertrek. Ook bij ATS kunnen er onvoorziene omstandigheden zijn waardoor een rit geannuleerd kan worden, gelukkig is dit in 27 jaar nog nooit voorgekomen mocht het toch gebeuren dan bieden wij u ruim voor vertrek een passend alternatief aan.

Ik heb een Taxi gereserveerd, hoe laat kan ik deze Taxi verwachten?
Binnen ons verzorgingsgebied hebben wij te maken maken met een enorme toename van verkeer, daarom hanteren wij een aanrij marge van vijftien minuten.

Als voorbeeld: U heeft een Taxi geboekt om 11.00 uur in de ochtend, dan kan de chauffeur om 10.45 uur bij u op de stoep staan, en uiterlijk om 11.15 uur.
Zijn wij eerder of later dan het door u opgegeven tijdstip, dan heeft u daarover van ons een bericht ontvangen.
Staat er geen Taxi bij u voor de deur om 11.00 uur dan direct ons nummer bellen 06-22406599.

Voorkeur voor een specifieke chauffeur?
Airport Travel Service beschikt over zowel over vrouwelijke als mannelijke chauffeurs.
Wilt u bijvoorbeeld een taxi chauffeuse omdat u als vrouw zich daarbij prettiger voelt of uw “eigen” vaste chauffeur dan is dit geen probleem voor ons.
Laat uw bericht bij de reservering achter met uw voorkeur, wij gaan er dan ons best voor doen om dit zo in te plannen.

Ritten buiten de luchthavens om:
Wilt u naar een ander adres gereden worden dan kan dit op aanvraag.

Kinderstoeltjes.
Hoe vervoer je kleine kinderen in de taxi?

Net als in het openbaar vervoer, stelt de Nederlandse wetgeving het niet verplicht om hiervoor aanpassingen aan te brengen in een taxi.
Kleine kinderen mogen in een taxi vervoerd worden zonder kinderzitje, stoelverhoging of Maxi-Cosi.
Al onze taxi’s zijn voorzien van ISO-Fix aansluitingen waar u uw eigen kinderstoel aan mag monteren.

De voordelen van zakelijk vervoer t.o.v. standaard vervoer?
* U krijgt een maandelijks of twee wekelijks een factuur met vaste tarieven.

* De taxichauffeur staat exact op het afgesproken tijdstip voor u klaar.
* Op Schiphol komt de taxi direct voorrijden zodra de klant zich gemeld heeft bij onze dames van de STA Lounge.
* Er wordt geen wachttijd in rekening gebracht bij voorzienbare vertragingen bij aankomst.

Bagage kwijt bij aankomst.
Het komt sporadisch voor dat bij aankomst u uw bagage niet aantreft op de bagageband.

Wat nu?
Uw taxichauffeur blijft sowieso op u wachten!
Neem direct contact op met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt.
U moet een PIR-formulier invullen.
Hiermee kan de luchtvaartmaatschappij achterhalen waar uw bagage is gebleven.
U heeft dan ook het recht om alle noodzakelijke spullen te kopen, de extra gemaakte reiskosten kunt u declareren bij uw luchtvaartmaatschappij of reisverzekeraar.
De extra wachttijd wordt aan u doorbelast en hiervan ontvangt u een aparte gespecificeerde rekening in uw mailbox voor uw onkostendeclaratie.