Veelgestelde vragen

Airport Travel Service
Door onze ervaring van ruim 25 jaar met het uitvoeren en plannen van taxiritten naar alle luchthavens en terug, weet Airport Travel Service exact waar de knelpunten liggen. Er is niets zo vervelend als een taxi bestellen die niet op tijd komt, er niet verzorgd uitziet en waarvan de chauffeur niet vriendelijk en behulpzaam is. Bij Airport Travel Service staat Els met het team garant voor kwaliteit. Alle ritten worden exclusief voor u uitgevoerd met uw eigen privé chauffeur.

Wat kost een taxirit bij Airport travel Service van en naar de luchthaven?
Voor een taxirit van en naar alle luchthavens rekenen wij vaste bedragen, zie in onze prijsbijlage wat de exacte prijs is -van deur tot deur-.
Staat uw plaatsnaam er niet bij? Stuur ons een WhatsApp bericht en u ontvangt direct de juiste prijs.

Wat kost een taxirit bij Airport travel Service voor Maritiem taxi vervoer?
Voor ons Maritiem werk rekenen wij de wettelijke taxi tarieven die vastgesteld zijn door Rijksoverheid met een vooraf afgesproken korting.

Maritiem taxivervoer                     starttarief              kilometertarief        tijdtarief (per minuut)
Personenauto max. personen          € 3,29                    € 2,42                        € 0,40
Busje 5 tot 8 personen                    € 6,69                    € 3,05                        € 0,46

 Met hoeveel personen en bagage kan ik reizen?
Tijdens uw reservering krijgt u de keuze uit verschillende soorten voertuigen. 1 tot 4 personen wordt er gereden met een stationwagen uitgaande van 1 koffer plus 1 stuk handbagage per persoon. 5 tot 7 personen wordt automatisch een personenbus ingezet ook hier uitgaande van 1 koffer plus 1 stuk handbagage.

Hoe kan ik het best reserveren?
U kunt uw rit het best reserveren via ons reserveringsformulier op deze web-site, reserveren per e-mail of WhatsApp behoort ook tot de mogelijkheid, hiervoor rekenen wij € 5.- toeslag. Na uw gegevens gecontroleerd te hebben ontvangt u een bevestiging per email van de gereserveerde rit. Om problemen met onze planning te voorkomen, rekenen wij voor taxi’s aanrijtijd in eerste instantie 15 minuten voor en na de door u gereserveerde tijd.

Welke informatie hebben wij van u nodig?
Om u zo goed en zo prettig mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben wij enkele gegevens van u nodig. Uw naam en adresgegevens, uw mobiele telefoonnummer, uw email-adres, uw vluchtnummer, de datum waarop u wenst te reizen en natuurlijk het tijdstip. U kunt deze gegevens invullen op ons reserveringsformulier.

Toeslagen en Tarieven
Ophaalprocedure op Schiphol kost € 10.50 dit bedrag belast Schiphol ons door om u te mogen ophalen, deze kosten worden door ons in rekening gebracht aan u als u door ons wordt opgehaald.
Een nachttoeslag van 9% hanteren wij als de taxirit tussen 00.00 uur en 05.00 uur begint of eindigt.
Voor een personenbus, voor maximaal 7 personen, hanteren wij een toeslag van 20%.

Wilt u opgehaald worden op meerdere adressen op route  naar of van de luchthaven bedraagt € 12.50 per 10 minuten + € 2,50 instapkosten per adres. Dit zijn onze website tarieven, wilt u telefonisch, per e-mail of WhatsApp reserveren dan vragen wij hiervoor € 5,00
Vraag gerust naar onze speciale tarieven buiten het seizoen!
Wilt u reizen binnen 24 uur van uw reservering, dan betaalt u daarvoor het wettelijke gestelde taxitarief met korting.
Wachttoeslag gaat in 45 minuten na de landing en voor het Caribisch gebied, Suriname en Zuid-Amerika na 60 minuten, de wachttoeslag bedraagt € 10.00 per 15 minuten.


Hoe laat staan wij klaar op Schiphol.

De chauffeur staat voor u klaar 30 minuten nadat u geland bent, m.u.v. het Caribisch gebied, Suriname en Zuid-Amerika voor deze bestemmingen rekenen wij 60 minuten dat wij klaarstaan om u op te halen. Maakt u gebruik van de service van Axicom op Schiphol en krijgt u rolstoel begeleiding dan staan wij 90 minuten na landing voor u klaar op luchthaven Schiphol.
Is er na 30 minuten na de landing geen contact met u gezocht neem dan direct contact op met de centrale planning 06-22406599, krijgt onze chauffeur geen contact met u na 30 minuten nadat u geland bent dan is hij bevoegd om te vertrekken, de Taxicentrale neemt de taak van de taxichauffeur over en zal alles in het werk stellen om u te bereiken.

Hoe werkt het betalen van een taxirit bij Airport Travel Service ?
U betaalt de rekening, met een Tikkie, per pin of met uw creditcard (CC plus € 2.50 administratiekosten) aan de chauffeur. Wij accepteren alle bekende creditcards.

Kan ik een gereserveerde rit nog annuleren?
Ja, uiteraard kan dat. U kunt uw taxirit tot 24 uur voor vertrektijd kosteloos annuleren. Bij annulering binnen 24 uur voor vertrek zijn wij helaas genoodzaakt 50% van het rit bedrag in rekening te brengen.

Feestdagen?
Op welke feestdag wordt er gewerkt, op alle feestdagen werken wij gewoon m.u.v. 25, 26 december en 1 januari.

Ik heb een Taxi gereserveerd, hoe laat kan ik deze Taxi verwachten?
Binnen ons verzorgingsgebied hebben wij te maken maken een enorme toename van verkeer, daarom hanteren wij een aanrij marge van vijftien minuten.

Als voorbeeld: U heeft een Taxi geboekt om 11.00 uur in de ochtend, dan kan de chauffeur om 10.45 uur bij u op de stoep staan, en uiterlijk om 11.15 uur.
Zijn wij eerder of later dan het door u opgegeven tijdstip, dan heeft u daarover van ons een bericht ontvangen.
Staat er geen Taxi bij u voor de deur om 11.00 uur dan direct ons nummer bellen 06-22406599.

Kinderstoeltjes.
Wij vervoeren u en uw kinderen veilig naar iedere luchthaven.
Van ouders wordt verwacht dat ze hun kinderen vervoeren in een kinderstoeltje of kinderzitje.
Hoe is dat geregeld in een taxi?
Kinderstoeltjes en kinderzitjes in een taxi zijn wettelijk niet verplicht, kinderen vanaf 3 jaar moeten wel gebruik maken van een autogordel.

De voordelen van zakelijk vervoer t.o.v. standaard vervoer?
* U krijgt een maandelijks factuur met vaste tarieven.

* De taxichauffeur staat exact op het afgesproken tijdstip voor u klaar.
* Op Schiphol komt de taxi direct voorrijden zodra de klant zich gemeld heeft bij onze dames van de STA Lounge.* Er wordt geen wachttijd in rekening gebracht bij eventuele vertragingen bij aankomst.

Covid-19
Om de risico’s op overdracht van het coronavirus te voorkomen is een gezondheidscheck en het dragen van een niet-medisch mondkapje verplicht in al onze taxi’s.

De passagier neemt achter het kuch-scherm plaats.
De chauffeur draagt een chirurgisch mondkapje als de taxi niet is uitgerust met een scherm tussen de passagiers en chauffeur.

Open chat